2012. december 3., hétfő

CPR + EFR

Hosszú nap volt. Délelôtt tesztírás és elemzés a Cozumel Hotel teraszán (a képen Mike, a Course Director javítja a tesztem), 80%-os lett. CPR, azaz újraélesztés és EFR, azaz elsôsegély a téma. A teszt után két óra döglés a parton, vártuk, hogy az oktató-tanulókkal el tudjuk kezdeni a gyakorlati képzést. Akartam venni a dive-shopban egy üdítôt, a csaj megkérdezte, hogy vendég vagyok? Mondtam hogy Mike internship csoportjába tartozom, erre azt mondta, hogy ja, alkalmazottaknak 16 bigyuszka helyett csak 8 az üdítô, a víz pedig ingyen van. Szóval alkalmazottként kezelnek már minket, ennek holnaptól lesz komoly jelentôsége, amikor el kell kezdenem ész nélkül gyûjteni a merüléseket. A záróvizsgáig még minimum 60 merülést meg kell csinálnom, az legalább napi 2. Ebédre rendeltek nekünk kínait, Heiko, a hong-kong-i srác amikor meglátta az étlapot, felkiáltott hogy "that's not chinese", fel is akarta hívni ôket és kinaiul rendelni nekünk valami "normális" kaját. :)) Lehet, hogy jobb lett volna, mert amit kihoztak elég siralmas volt. (mondjuk az otthoni kínainál így is jobb volt) Ebéd után irány a tanterem, ahol 6 oktató-tanonc, és mi ketten "igazi" tanulók mentünk végig újra a témán. Újraélesztésböl jelentem profi vagyok, :) még a csecsemôk reanimàcióját is többször kellett gyakorolni, plusz a defibrillátorokkal is alaposan képbe hoztak. Hasznos volt és vicces. Óráról-órára érzem, hogy jobb az angolom, már amerikaiak és kanadaiak is megdícsértek, amit erôs túlzásnak tartok, hiszen pld. az egészségügyi szakkifejezésekkel (ájulás, hányás, gyulladás, fulladás, csuklás, émelygés, szédülés, hasmenés, kihülès, borda, kulcscsont, sípcsont, artéria, véna, törés, ficam, horzsolás, kapilláris vérzés és társai) nem kevés bajom akadt, de igyekszem. Muszáj. A lényeg, hogy levizsgáztam, megvan a nemzetközileg elismert elsôsegély papírom, ami pld. az USA-ban a jogsihoz is elfogadnak. :) Ami a legjobb, hogy az oktatótanoncok mindig azzal kezdték egy-egy feladat után, hogy"nagyon tetszett, ahogy ezt és azt csináltad, nagyon jól tetted fel a kérdéseket a betegnek, de kérlek legközelebb ne felejtsd el a mentôket kihívni mielôtt bármibe kezdesz". :)) Igaz. ))) Errôl ismét csak az jutott eszembe, hogy fuck Hungary. Így is lehet beszélni másokkal... Hol vagyunk mi ettôl a pozitív mentalitástól... :(( Holnap szabad nap, ami azt jelenti, hogy hárman lemegyünk a partra, kiveszünk pár palackot (ingyen, amikor és amennyit csak akarunk) és gyûjtjük a merülésszámot. Itt az ideje, hiszen már 3 napja itt vagyok és még nem merültem.





















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése